Find By Anna AB - Logo

Export- & Importansvarig på HESTRA

Find By Anna AB

Jönköpings län, Gislaved

Tidigare erfarenhet är önskad

15 dagar kvar
att ansöka till jobbet

EXPORT- & IMPORTANSVARIG

Familjeföretaget HESTRA/ Martin Magnusson & Co AB grundades 1936 och drivs i dag av tredje och fjärde generationen Magnusson. Design och utveckling sker på huvudkontoret i småländska Hestra. Majoriteten av tillverkningen sker i våra egna produktionsbolag som finns i Kina, Vietnam, Ungern och Kambodja. Vi kontrollerar även kontakt och inköp av skinn, tyger och strategiska material för att kunna säkerställa god kontroll och kvalité över hela produktionskedjan. Våra allra finaste produkter är handgjorda av Europas mest erfarna handskmakare. Årligen tillverkar vi cirka 2,3 miljoner par handskar och omsätter cirka 800 miljoner SEK. Exporten står för 70% där förutom Skandinavien USA, alpländerna och Japan är våra största marknader. Företaget befinner sig i en fortsatt spännande tillväxtfas som drivs av vårt starka varumärke och en hög produktkvalitet. Koncernen har över 700 anställda varav ca 65 i Sverige. Vi har dotterbolag i Norge, Danmark, Tyskland, Ungern, USA, Vietnam och Kambodja. Samt agenter, distributörer och återförsäljare i över 40 länder. Läs mer om oss på www.hestragloves.se (http://www.hestragloves.se)

Vi är ett familjärt bolag och hos oss råder ett prestigelöst förhållningssätt där vi är ytterst måna om vår historia och våra värderingar. Vårt ledarskap inom företaget skulle vi beskriva som informellt och organisationen är platt med korta beslutsvägar. Idag finns HESTRA över hela världen då vi har fem egna fabriker och tillverkar handskar för både sport, mode och yrke. Händer och handskar är fortfarande i fokus. Och vi är fortfarande kvar i Hestra.

Bolaget utvecklas vidare med investeringar i både verksamhet och medarbetare. Vi söker nu en EXPORT- & IMPORTANSVARIG som kommer att spela en central roll i verksamheten. Det är en specialistroll där du ansvarar för tullhantering och de administrativa processer som är kopplade till vår internationella handel, export och import. Du blir en nyckelperson i att säkerställa att våra leveranser hanteras effektivt och i enlighet med gällande regelverk. I arbetet samverkar du aktivt med flera interna avdelningar och du tillhör vårt logistikteam där samarbete, prestigelöshet och engagemang är centrala värden.

Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att upprätthålla vårt AEO-certifikat och se till att ansökan om olika tillstånd genomförs och är uppdaterade genom kontakt med Tullverket. Du ansvarar för upplägg av importer mot vårt tullager samt deklarerar exporter i vårt tullsystem. En annan viktig del är att hålla sig uppdaterad om handelsavtal och informera verksamheten om eventuella förändringar som påverkar arbetet. Även undersöka och analysera nya framtida handelsvägar med fokus på tullregler blir viktigt. Vi ser gärna att du är drivande i utvecklingen av systemstöd och processer inom tullhanteringen och vid behov stödjer du dina kollegor inom logistik/lageravdelningen i andra relaterade arbetsuppgifter.

Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en specialistroll med stort ansvar, samtidigt som du har tillgång till stöd från kollegor, ledning och externa konsulter (vid behov). Vi erbjuder en arbetsmiljö där dina idéer och din kompetens värdesätts högt – och där du kan vara med och påverka företagets utveckling. Flexibilitet i form av distansarbete någon dag i veckan är möjlig.

DIN PROFIL

Vi söker dig som har en bakgrund inom tullhantering och logistik och som är van att arbeta strukturerat. Då arbetet kräver kunskaper/erfarenheter inom tullager är det ett krav och/eller genomförd relevant tullutbildning där tullagerhantering är inkluderad. Med en god förståelse för internationella handelsregler och tullförfaranden är du trygg i att fatta beslut och hantera administrativa processer med noggrannhet. Som person är du analytisk, lösningsorienterad och trivs med att ta eget ansvar och driva ditt arbete framåt. Du har en kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med affärssystem och digitala systemstöd för tullhantering. Det är en fördel om du även har kunskap om Intrastatredovisning och rapportering till myndigheter. Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vår passion för kvalitet, hantverk och logistik!

KONTAKT

I denna rekrytering samarbetar HESTRA / Martin Magnusson & Co. med FindMood. Du ansöker till tjänsten på www.findmood.se (http://www.findmood.se). Ansvarig rekryterare är Anna Andersson och hör gärna av dig med frågor under processens gång till 0708-941101. Vi räknar med att påbörja urvalsarbetet under vecka 16. Hoppas vi hörs!

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Elpriset - Elpriser idag och imorgon: Gratis el under vissa timmar
    Fre, 28 mar 2025 - 13:01
  • Rabattkod - Fira med Live it – 20% rabatt på populära upplevelser!
    Ons, 26 mar 2025 - 12:01
  • Styrräntan - Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
    Tors, 20 mar 2025 - 14:02
  • Inflationen - Inflationen i februari 2025: KPIF stiger till 2,9%
    Tors, 13 mar 2025 - 08:36
  • Statsskulden - Sveriges Statsskuld på Historisk Lågpunkt
    Mån, 10 mar 2025 - 10:06